איפה קוברים כלב בארץ? מה אנשים עושים כאשר כלבם נפטר, איפה הם קוברים אותו?

המצב בארץ מבחינת פתרונות קבורה הולמים לכלבים הוא בכי רע.
אם אתה במצב שאתה יודע שכלבך עומד לסיים את חייב, כדאי שתכננן את סידורי קבורתו מראש אחרת, האופציות שיעמדו לרשותך לא יהיו כל כך מתאימות ומכובדות.
בעיקרון החוק הישראלי מטיל את האחריות על קבורת חיות המחמד על הרשות המקומית וקובע כי הן צריכות לספק פתרון הולם לבעלי חיות המחמד המתות.
אך, בפועל הרשויות המקומיות לא מספקות כל סידורי קבורה לכלבים ומחזירות את הכדור לידי בעלי חיות המחמד.
אילו אופציות יש לבעלי הכלבים?

פתרונות קבורה לכלבים

  • קבורה ירוקה לכלבים: ישנם יזמים פרטיים המאפשרים לבעלי כלבים ו/או חתולים קטנים (עד 10 ק"ג) לקבור את חיית המחמד שלהם באדנית גדולה. גופת חיית המחמד נארזת בניילון למניעת ריח רע, הגופה נטמנת באדנית ומכוסה באדמה ועליה נשתל עץ או פרחים.
  • קבורה בבתי קברות לכלבים: קיים מספר מאוד מצומצם של בתי קברות פרטיים לכלבים. בבתי הקברות הללו אפשר לקבור את הכלב בחלקת קבר אישית ולהניח מצבה עם כיתוב מתאים. חשוב לבחור במקום אמין משום שכבר היו מקרים בעבר של בתי קברות לחיות שנסגרו ובעלי הכלבים תבעו פיצויים.
  • שריפה בקרמטוריום: שריפת גופת הכלב היא האופציה הפופולרית ביותר בחו"ל אך, בארץ בפחות כנראה בגלל הבדלים תרבותיים ודתיים. בכל אופן, גם בישראל אפשר לשרוף את גופת הכלב, ניתן לשרוף את הגופה באתר הכילוי של ביואקולוגיה שבעין המפרץ ולקבל את אפרו של הכלב להטמנה או שמירה בכל מקום שתחפצו.

שירותי קבורה לכלבים

בגלל המספר המועט של אפשרויות הקבורה והשוק הפרוץ, מספר יזמים פרטיים נקטו יוזמה והחלו לספק שירותי קבורת כלבים לבעלי כלבים.
היתרון בשירותים אלו, הוא שבעל הכלב לא צריך לדאוג לשום דבר ונותן השירות דואג לכל פרט, החל מפינוי של גופת הכלב מהבית או מהווטרינר ועד להטמנתו בחלקת הקבר או שריפתו.

הזמנת שירותי קבורת כלבים וחיות מחמד

מלא פרטיך ליצירת קשר